Terug naar Port Macquarie.. - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Nikki Both - WaarBenJij.nu Terug naar Port Macquarie.. - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Nikki Both - WaarBenJij.nu

Terug naar Port Macquarie..

Blijf op de hoogte en volg Nikki

11 Maart 2014 | Australië, Gold Coast

Vandaag is het 11 maart en dat betekent dat ik inmiddels al 5 weken hier in Australie ben. Dat de winter in Nederland, en de zomer hier voorbij is en we naar de lente en hier de herfst gaan. Al denk ik dat mijn herfst een stuk warmer is dan jullie lente. Er is de afgelopen weken een hoop gebeurd. De laatste keer dat ik schreef was ik net aangekomen hier bij het gezin en besloot ik toch naar het Future festival te gaan in Brisbane met Charlie en Judy. Dat heb ik gedaan en dat was echt een heleee leuke dag. Het festival was echt heel erg gaaf en heb zeker genoten. Daarna ben ik in Brisbane blijven slapen en de volgende dag na ons 3e en voorlopig echt laatste afscheid ben ik terug naar huis gegaan. Verder de afgelopen weken heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan.. en dat maakte me ook dat ik me steeds slechter en eenzamer ging voelen. Ik was inmiddels echt wel gewend en had het backpackers leven even achter me gelaten, genoot van een groot schoon bed, een rustige kamer en een eigen badkamer. Maar toch lukte het me niet om mijn draai te vinden, ik deed af en toe wel dingen, ging winkelen, naar de bibliotheek, naar het park, en mee met Lizy en Darek naar de winkels, zwemles, vrienden van hun. Maar ik ging me gewoon met de dag slechter voelen, tot ik een paar dagen geleden echt niet meer kon slapen, last kreeg van nachtmerries en voor het eerst last kreeg van heimwee. Al wilde ik niet echt naar huis, maar ik miste gewoon mensen om me heen ij wie ik mezelf kan zijn, leuke dingen kan doen etc. Ik heb toen tegen Lizy gezegd hoe ik me voelde en we besloten te kijken hoe ik me beter kon gaan voelen. Ze zou haar vorige aupair vragen hoe zij mensen had leren kennen, en ik zou gaan kijken voor gratis activiteiten hier in de buurt (die er op zich best veel zijn). Ook zei ze wel meteen al dat als ik me niet goed voelde en het niet leuk vond en weg wilde het moest zeggen en dat zed an een andere aupiar ging zoeken. De dagen erna ging het eigenlijk alleen maar slechter, ik begon me aan alles te irriteren en was de hele dag door verdrietig. Ik heb toen met mijn ouders gepraat en besloten om te doen wat ik eigenlijk al wilde : weg gaan. Ik vond het heel lastig tegenover het gezin, want ze hebben echt veel voor me gedaan en zijn heel aardig, en ik voor mezelf zou het ook wel lastig worden. Want wat nu? Ik heb geen geld, ik kan hier niet blijven zonder geld. En ik wil echt nog lang niet naar huis! Maar blijven was geen optie.. ik voelde me gewoon ongelukkig. En ik had ervaren hoe ik me ook kon voelen, hoe het ook kon zijn, en ik vond het het niet waard om nog 4 maanden ergens te zijn waar ik eigenlijk niet wilde zijn. Ik besloot het hostel in Port Macquarie te mailen, wat absoluut de leukste plek was en ik ook goed omging met de eigenaar. Ik dacht : wie weet hebben ze wel een baantje voor me. En ja hoor, meteen raak. Ik kon zondag beginnen. Dat kon natuurlijk niet.. want ik had nog niet eens gezegd dat ik weg wilde, en Lizy had in het eerste gesprek al gezegd dat zee en paar weken nodig had om iemand anders te zoeken. Die avond tegen Lizy gezegd dat ik besloten had om te gaan. Ze reageerde heel koeltjes en afstandelijk en zei dat ze iemand anders ging zoeken. Ik ben toen naar bed gegaan en had terug gemaild dat ik heel graag het baantje wilde maar het een paar weken zou duren voordat ik kon komen.

Vanochtend kwam Lizy naar me toe en was ze heel aardig, ze bedankte me voor de afgelopen 3 weken en zei dat ze had nagedacht en het als ik ongelukkig ben hier het geen zin had om hier te blijven. Dus dat ik kon gaan wanneer ik wilde. Dat had ik echt niet aan zien komen! Ik had verwacht dat ik nog een week of 4 zou moeten blijven. Maar het is dus allemaal heel slecht gegaan en ik ga overmorgen hier weg, misschien nog 2 nachtjes naar Coolangatta en terug naar Port Macquarie. Ik ga daar dus werken in ruil voor gratis accomodatie. Dit maakt dus dat ik voorlopig nog hier in Australie kan blijven, ik heb geen idee hoe lang en ik heb ook geen idee wat ik daarna ga doen. Maar dat zie ik later wel weer. Ik ben in ieder geval opgelucht dat ik hier niet hoef te blijven.

  • 11 Maart 2014 - 10:07

    Merel:

    Lieve Nikki, wat ontzettend fijn om dit te lezen! Ik vind het super dapper dat je voor jezelf hebt gekozen! En wat onwijs fijn dat je meteen een baantje hebt in dat hostel. Ik hoop echt dat het je goed gaat doen en dat je je weer zo gaat voelen als de eerste weken. Fijn dat Lizy uiteindelijk zo fijn reageerde, je hoeft je ook écht niet schuldig te voelen.

    Geniet ervan!
    xxxxx Merel

  • 11 Maart 2014 - 14:15

    Oma Henny:

    Lieve, lieve Nikki,
    Dit was even een heel moeilijke periode van je mooie avontuur. Jammer dat het zo tegenviel. Ik sprak in mijn vorige reactie van een dipje, maar het werd een behoorlijke DIP. Jammer hoor! Ik denk dat je een heel goede beslissing hebt genomen en ik ga er van uit dat het gezellige leventje weer gaat beginnen en jijzelf weer wat rustig wordt, dan kan je ook weer helder denken hoe het de komende maanden verder moet gaan. Geef niet op hoor. Blijf genieten van het mooie land, er is nog veel te zien. Een dikke pakkerd van mij. Ondanks dat je verslag een beetje verdrietig was, was het weer subliem geschreven. Mijn complimenten. Oma Henny.

  • 11 Maart 2014 - 19:15

    Noah:

    Heey lieve Nikki,

    Ik heb tot nu toe al je verslagen gelezen en kijk vrijwel iedere dag of er toevallig al een nieuw verslag staat om hem vervolgens natuurlijk te lezen. En ik dacht, laat ik ook eens een reactie plaatsen en ik vond dit bericht daar wel een uitgelezen kans voor.
    In je vorige verslag zag ik, net als oma Henny, al een klein dipje. Dat het gastgezin toch niet was wat je dacht dat het was/zou zijn. En ik vond het ook vervelend om te lezen dat je je alleen maar slechter ging voelen. Maar de manier waarop je dit hebt opgelost, vind ik erg moedig van je. Dat je naar Lizy bent gegaan en het openlijk met haar hebt kunnen bespreken en dat ze je wilde helpen.
    Echter, dit werkte niet voor jou en je hebt toen naar alternatieven gezocht en er een gevonden (alweer een positief punt, waar ik bewondering voor heb). De reactie van Lizy was misschien wat koel, zoals je zelf ook beschrijft, maar ik denk dat ze zich ook even geen raad wist. Wel fijn voor jou dat ze zei dat je eigenlijk gewoon kon gaan aangezien je je niet echt thuis voelde.
    Ik ben dan ook blij om te lezen dat je daar zo blij mee bent. Toch nog een licht puntje in je verslag.
    Ik hoop dat je het heel erg leuk gaat hebben in Port Macquarie en je je weer wat vrolijker gaat voelen en ook weer lekker in je vel gaat zitten.

    Heel veel kusjes en knuffels. En ik wacht met smart op je volgende verslag.

    miljoenen xxxxxxxx Noah ;)

  • 12 Maart 2014 - 15:19

    Ineke:

    Goed geregeld!
    ps nu is het hier mooi weer, kunnen in de zon in de tuin zitten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 12942
Totaal aantal bezoekers 22092

Voorgaande reizen:

15 Februari 2013 - 01 Juni 2013

Australia

Landen bezocht: