Boerderij-leven - Reisverslag uit Karuah, Australië van Nikki Both - WaarBenJij.nu Boerderij-leven - Reisverslag uit Karuah, Australië van Nikki Both - WaarBenJij.nu

Boerderij-leven

Blijf op de hoogte en volg Nikki

04 Mei 2014 | Australië, Karuah

Boerderij-leven.

Inmiddels ben ik alweer 2,5 week op een boerderij een paar uur boven Sydney. Judy en ik hebben een leuke laatste week in Port Macquarie gehad, op de doktersbezoekjes (ik een oorontsteking en Judy een keelontsteking) na. Het was leuk om elkaar weer te zien. We hebben een uitstapje gemaakt naar de watervallen, wat onwijs mooi en gaaf was om te zien. Verder zijn we zoals ik al meerdere keren per week deed wezen surfen en iets te veel 30-cent (20 eurocent) McDonald's ijsjes gegten. We besloten om liftend hierheen te gaan, we hadden zin in wat avontuur en wilden geen bus betalen. Met onze kartonnen borden en backpacks begonnen we bij het benzinestation, om een lift te zoeken naar de highway. Het was erg makkelijk, want al snel kwam een man aanlopen die vroeg waar we heen wilden, en we konden instappen. Eenmaal onderweg bleek hij een beetje griezelig te zijn, hij vroeg of we niet nog een nacht in Port Macquarie in zijn huis wilden blijven (No thanks.. we really have to be in Karuah today), en hij vermeldde ons meerdere keren dat jij 2 mooie meiden als ons wel een lift gaf, en dat hij gister een paar duizend dollar uit de bank had gehaald. Gelukkig was het maar 15 minuten rijden en waren we erg blij dat we uit konden stappen. Toen met onze borden 15 minuten lachend langs de snelweg gestaan voordat er een andere auto stopte. Een man met een pickup truck die onderweg was naar zijn werk in de bouw. Hij was heel vriendelijk en heeft ons helemaal tot onze bestemmimg gebracht. Daar in een schattig cafetje een milkshake gedronken en gewacht op Kim, die ons daar op kwam halen. Op de boerderij aangekomen de 4 anderen ontmoet, ook allemaal Engelsen, maar erg aardig. Judy en ik kregen onze eigen bakstenen cabin. Oud, maar erg knus. Het was in het begin even wennen, maar al snel voelden we ons thuis. Het werk valt heel erg mee, we doen bijna niks. Af en toe helpen met de stallen uitmesten, en de paarden opzadelen en met ze lopen als mensen komen paardrijden. Hout sprokkelen, wat harken of vegen, en dat is het eigenlijk wel. Als het niet regent (wat het helaas steeds vaker doet) maken we 's avonds een groot kampvuur en zitten we daar de hele avond met marshmellows, wijn en muziek. Na een paar dagen moesten Judy en ik verhuizen, want het was paasweekend en anderen kwamen in de cabin. Dus moesten we bij de andere 5 in een andere cabin, wat met z'n 7'en, en 2 katten en 4 honden echt te krap werd. Het paasweekend was heel leuk en druk, veel families en kampeerders. Judy was inmiddels vertrokken, 2 van de jongens gingen naar de oude cabin waar Judy en ik inzaten, de eigenaar ging terug naar haar eigen cabin, en de 2 anderen in een tent die we voor het Paasweekend hadden opgezet. De cabin was dus voor mij alleen, met 5 lege bedden en mijn eigen 2-persoonsbed (die ik meestal deel met een aantal van de honden). Het waren 2 relaxte weken, met af en toe wat stressmomenten door het varken dat nogal vaak ontsnapt, en alles op zijm weg (inclusief kuikentjes) opeet, of de altijd schreeuwende papagaai die ontsnapt en bekend staat om het aanvallen van kinderen of honden. Maar vooral veel fijne momentjes, met knuffelende puppy's, kampvuren en vallende sterren. Het is alleen wel weer hoogste tijd om te gaan, dus vertrek ik vandaag met de 4 Engelsen richting het Noorden. Ze hebben een auto gekocht, en dat is naast onze bagage ook meteen alles wat we op dit moment hebben. Weer terug naar Port Macquarie, waar ik al 5 weken heb doorgebracht en waar ik echt niet lang ga blijven. Het plan is om maar 1 nachtje te blijven en door te gaan richting Byron Bay, maar je weet het natuurlijk , maar nooit. Langer dan een week zal ik waarschijnlijk niet met ze doorbrengen, want zij blijven de komende maand onder Brisbane, waar ik allemaal al geweest ben. En ik wil graag door. Verder naar het noorden, naar de zon, het rif, de eilanden en witte stranden. Ik ben van plan om over een aantal weken ook weer naar huis te komen, ik ben hier nu bijna 3 maanden en de 6 maanden ga ik niet volmaken. Ik heb het nog steeds naar mijn zin, maar ik heb ook wel erg vel zin om de zomer lekker in Nederland door te brengen voordat ik ga studeren. Dat is dan ook meteen het laatste wat ik voor nu te vertellen heb, ik heb me ingeschreven voor de opleiding MBRT in Groningen, niet dat ik altijd al naar Groningen heb willen verhuizen.. maar ik was te laat met inschrijven voor de opleiding in Amsterdam. Dat betekent dus dat als ik ingeloot word, ik over een paar maanden naar Groningen ga verhuizen.. En als ik uitgeloot word, dan vlieg ik maar weer terug naar Australië ;)

Ik ga weer lekker naar de zon, kan hopelijk snel mijn warme trui, sokken en joggingsbroek weer onderin mijn backpack laten en weer aan mijn kleurtje werken. Al zal ik de puppy's, paarden, en zelfs Pigsy het varken wel een beetje missen.

  • 05 Mei 2014 - 08:50

    Ineke Van De Pol:

    Hoi Nikki wat ben jij ongelofelijk stoer zeg, dat had ik niet achter je gezocht. Wat zal je moeder ook trots op je zijn. Je hebt je zaakjes goed voor elkaar en nu misschien ook nog verhuizen naar Groningen! Geweldige stad trouwens! Geniet en veel succes met alles wat je doet!

  • 05 Mei 2014 - 10:27

    Oma Henny:

    Lieve Nikki,
    Wat is je reisverslag weer leuk en fijn dat je zo één was met de dieren. Zelfs slapen in je cabin. Heb je niet leren paardrijden? Ik vind dat wel wat voor jou en in gedachten zie ik je rennen achter Pigsy aan!Fijn dat je nu naar het Noorden gaat en hopelijk wordt het weer daar beter. Ga lekker genieten van al het moois wat je tegenkomt. Tot je volgende verslag en veel liefs en dikke kus van mij.

  • 10 Mei 2014 - 19:55

    Ineke Van Beest:

    Hoi NIK, gaaf is dit allemaal zeg, ik wist niet dat je een dierenliefhebber was. Ben benieuwd of je al in het Engels denkt en droomt. Ik weet niet of het verstandig is om met twee mooie meiden te liften.....enfin daar was je zelf al achter gekomen. Nu weer de volgende uitdaging, toch zie ik er naar uit om je weer eens in levende lijve te zien. Maar ik heb geduld....Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 22090

Voorgaande reizen:

15 Februari 2013 - 01 Juni 2013

Australia

Landen bezocht: