Road trip, bush camp, Fraser Island en naar huis! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Nikki Both - WaarBenJij.nu Road trip, bush camp, Fraser Island en naar huis! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Nikki Both - WaarBenJij.nu

Road trip, bush camp, Fraser Island en naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

18 Mei 2014 | Australië, Rainbow Beach

Afgelopen weken een hoop dingen gedaan en meegemaakt. We begonnen met onze auto volgepakt met tassen, koffers, eten, matjes, kussens en dekens met onze trip. Bestemming : onbekend. Het plan was op een tent te lopen en ergens gratis te kamperen. Gezien ik kamperen over het algemeen heel leuk vind leek dit mij een prima plan. Ergens onderweg een tent gekocht en op zoek gegaan naar een plek om te overnachten, wat zo makkelijk nog niet was. Toen we eindelijk wisten waar we heen konden was het al donker, en moesten we nog ruim een uur door smalle bospaadjes kronkelen voordat we bij de kampeerplaats kwamen. Hoog op een berg tussen veel bomen. En ijskoud dat het was.. Daar aangekomen vuur gemaakt, de tent opgezet (verbazignwekkend genoeg zonder enige discussie ; luister gewoon naar mij als je een tent opzet) De weg wijzen kan ik niet, maar een tent opzetten wel. Het was zo vreselijk koud, je zag de wolkjes als we ademden. Je zou zeggen dat als je met 3 jongtens in een tent ligt het niet zo koud kan zijn, maar de nacht was vreselijk. We hebben allemaal de hele nacht wakker gelegen, bibberend en bevroren. Het feit dat we geen matjes ofslaapzakken hadden hielp ook niet echt mee. Zodra we zagen dat het licht begon te worden zijn we ook meteen opgestaan : we meosten hier weg. Tent ingepakt en alles weer in de auto, klaar om te gaan om half 7 in de ochtend. En ja hoor : accu leeg. Wat nu? Gelukkig was er nog 1 andere auto, maar er zat niks anders op dan te wahten tot zij wakker werden. Gelukkig begon het zonnetje te schijnen, konden we een beetje opwarmen en de prachtige omgeving verkenenn/ Gelukkig hadden de andere kampeerders accu-dingen (geen idee hoeje ze noemt) en waren we rond een uur of 9 alsnog onderweg. Weer verder gereden, in de middag een stop gemaakt in Coffs Harbour en in de middag op zoek gegaan naar een andere slaapplaats, wat we dit keer perse voor het donker wilden halen. Allerlei nationale parken en natuurreservaten afgezocht tot we uiteindeijk na zonsondergang in een bos stonden en we geen idee hadden waar we heen konden. Uiteindelijk illegaal langs de weg gekampeerd, wat met de gekocht matjes, extra dekens en niet zo hoog op een berg gelukkig een stuk aangenamer was. Meteen weer gaan slapen, want ja, wat kun je als je stiekem langs de weg kampeert? Wekker vroeg want we moesten weg zijn voordat er eventueel politie langs zou kunnen komen. Super vroeg dus weer op, en dit keer richting Byron bay, waar we al redelijk in de buurt kwamen en we dit keer dus al om 10 uur in de ochtend aankwamen. Daar rondgewandeld, naar het strand geweest en een camping opgezocht. Een camping! Met douches en wc's. Tent bij daglicht opgezet, lekker gedoucht en wat balsporten gespeeld. 'S avonds een gigantische 5 dollar (3,50 euro) maaltijd gegeten en de nacht heerlijk geslapen. De volgende dag in Byron hebben we gewandeld en ben ik naar een reisbureau gegaan, samen met travelboy Chris, die gezien zijn looks ongetwijfeld ook goed kon surfen, een planning gemaakt en alles geboekt. Ik zou de volgende dag naar Noosa gaan, en de anderen wilde niet in Byron blijven vanwege het weer. Dus ben ik 1 nachtje naar een hostel gegaan wat ik na 4 weken miste en heerljik vond. Volgende ochtend naar Noosa, 5 uur in de bus. Ik had na die weken weer even wat tijd voor mezelf nodig, en ben lekker gaan douchen en op tijd gaan lapen. De 2 dagen daar waren niet bijzonder, naar het strand geweest en wat rond gehangen.

Toen kwam de ochtend dat ik op mijn bushcamp ging, ik had geen idee wat ik moest verwachten maar had er zeker zin in. Werd opgepikt door een busje, met nog 6 andere meiden die er overduidelijk geen zin in hadden. (wat uiteindelijk helemaal goed te komen). Boodschappen gedaan en naar het kamp gereden. Het was erg knus en de natuur erg mooi! Het weer zat ook mee en het was onwijs gezellig met iedereen. We konden lekker luieren op de beste banken ook en de nieuwste films kijken, of in de grote buitenruimte met iedereen kletsen en drinken. Super snel iedereen leren kenenn en het was ontzettend gezellig. De volgende dag de eerste kano-dag, een lange tocht, maar het was de moeite waard. Het uitzicht was prachtig, de zon scheen volop, het water was warm, en het was ontzettend gezellig. Gezwommen en lekker lang op een grote steiger rond gehangen. In de middag films gekeken en 's avonds rond gehangen en een kampvuur gemaakt met de anderen. De volgende dag hadden we een korte kano-tocht, waar we erg blij mee waren, gezien de 2 gebroken nachten en de spierpijn. We waren vrij vroeg weer terug en hebben lekker gehangen en films gekeken. Gevierd dat het de laatste avond was, en de volgende dag was het weer niet zo goed dus hebben we films (The hunger games en Avatar) gekenen en toen terug naar Noosa gegaan, waar ik de bus nam naar Rainbow beach, voor mijn volgende trip. FRASER ISLAND!

De dag voor vertrek kregen we een uitgebreide uitleg en leerden we ons groepje kennen. En de ochtend daarna vertrokken we, samen met 8 anderen zaten wij in de leading car, wat erg leuk was gezien we een super aardige guide hadden. 3 andere auto's volgden de de eerste auto, waar wij inzaten. Gezien het een zandeiland is, en we 4 wheel drive auto's hadden, en de meesten anderen nog nooit in zand hadden gereden leverden dat af en toe grappige situaties op.De eerste dag zijn we naar een meer gegaan, met prachtig wit zand en blauw water, het was bewolkt en er was veel wind, dus heel warm was het niet, we hebben dingo's gezien en naar het kamp gegaan. Opnieuw tentjes zonder matjes.. Gekookt, en zelf ben ik niet te laat gaan slapen omdat ik me niet zo lekker voelde. De volgende ochtend was het weer beter, en scheen de zon en hebben we een hoop gedaan. 's ochtend naar wat ze de 'hangover creek' noemen, een beek waar je in naar beneden kan drijven. Het was erg mooi maar een beetje koud voor mij. Ik kwam daar nog de 4 meiden van bush camp tegen, wat erg leuk was. Daarna zjin we naar het schipwrak gegaan, wat ik ook erg indrukwekkend vond, daarna door naar de 'champagne pools', waar we weer hebben gezwommen en waar ik een dutje heb gedaan. En tot slot naar de Indiana head, een hoge berg met een indrukwekkend uitzicht. Aan de ene kant de oceaan, en de andere kant woestijn (wat misschien niet echt een woestijn is maar er wel zo uit zag). Super mooi en erg gaaf om te zien! Die avond rond gehangen met de anderen, bij het kampvuur gezeten, spelletjes gedaan en gedronken. Was erg gezellig :) De volgende ochtend opnieuw even langs de hangover creek, en daarna naar een ander meer gegaan, het was 40 minuten lopen door het zand, wat zwaar was. Maar het was het absoluut waard. Via een hoge zandberg kon je naar beneden rennen of rollen en in het water sprignen. En aan de andere kant was regenwoud. Super gaaf. De zon scheen ook nog dus dat was dubbel top. Daarna hebben we gelunchd en was de trip weer over. Het was ontzettend mooi allemaal, en ben erg blij dat ik gegaan ben.

Inmiddels ben ik weer terug, en gaat over 1 uur mijn bus naar Hervey bay, waar ik 1 nachtje blijf, en morgenavond heb ik een nachtbus (12 uur..) naar Airlie beach. Waar ik dan nog 2 dagen later mijn zeiltrip begint! Ik kan echt niet wachten, heb er zoveel zin in! Voor mij het absolute hoogtepunt, zeilen langs de prachtige eilanden, met witte stranden, snorkelen, duiken, en nog even aan mijn kleurtje werken voordat ik weer naar huis kom. Want na mijn zeiltrip ga ik door naar Cairns, waar ik dan na een paar dagen van naar Sydney vlieg en dan naar huis ga!

Over 10 dagen, op woensdag 28 mei, 14:20, zet ik na bijn 4 maanden mijn voeten weer op Amsterdamse bodem. Ik kijk er naar uit om lekker weer naar huis te gaan, maar heb ook nog erg veel zin in wat ik nog ga doen!

Tot snel!

  • 18 Mei 2014 - 15:42

    Oma Henny:

    Meid, meid, wat een fantastisch verslag heb ik weer van je gelezen. Ik werd al moe na het lezen van al die geweldige dingen die je weer gezien en gedaan hebt en al die indrukken die je opgedaan hebt. Hoe hou je het vol! Ik begin nu ook jaloers op je te worden dat het in mijn jeugd niet zo bekend was om zoiets te ondernemen. Dit is iets wat je nooit meer vergeet, maar ik ben ook blij dat ik je binnenkort weer zie hoor! Ga heerlijk genieten van je zeiltocht en rust nog wat uit voor je weer aan je lange terugvlucht begint. Tot gauw en heel veel liefs en kussen van mij. Dag Nikki.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 2864
Totaal aantal bezoekers 22083

Voorgaande reizen:

15 Februari 2013 - 01 Juni 2013

Australia

Landen bezocht: