Port Macquarie - Reisverslag uit Bellingen, Australië van Nikki Both - WaarBenJij.nu Port Macquarie - Reisverslag uit Bellingen, Australië van Nikki Both - WaarBenJij.nu

Port Macquarie

Blijf op de hoogte en volg Nikki

16 Februari 2014 | Australië, Bellingen

Dag 1
Vandaag ben ik nadat ik aankwam in Port Macquarie erst met Hanna (Duitsland) naar het strand geweest, wat erg leuk was. Toen we aan het zwemmen waren zagen we wilde dolfijnen wat echt super leuk was. Ook zijn we langs de zee gelopen en heb ik de steen die Joke en Barry in 2008 hebben beschilerd gezocht, het was heel moeilijk om te vinden wat er waren er zoveel, maar het is gelukt. Ik heb inmiddels geen idee meer wat ik verder gedaan heb deze dag. Ik denk dat we nog spelletjes hebben gespeeld s avonds.

Dag 2. In de ochtend zijn Hanna en ik eerst naar het strand geweest en daarna zijn we naar het koala hospital geweest, het was erg leuk om de koalas te zien en de rondleiding te volgen. Het was een drukke dag want toen we terug kwamen moesten we bijna gelijk door naar de Sunset tour, samen met Gabbi en Hanna gingen we dat doen. Inclusief fish&chips. Nog 2 anderen van ons hostel, Judy en Charlie (Engeland) gingen ook mee. Meteen toen we vetrokken zagen we dolfijnen langs de boot, wat ik super leuk vond want ik had ze nog nooit in het wild gezien. Daarna ginen Judy en ik in een groot net achter de boot, wat echt onwijs leuk was. Onze fish&chips gegeten en van de boottocht genoten. Het was onwijs gezellig. Op de terugweg hebben Judy en ik Ben&Jerry's gehaald en vonden we een karretje waarin we ons door Charlie naar het hostel hebben laten duwen. 'S avonds spelletjes gedaan en een sleepover in de kame rvan Judy en Charlie gehouden.

Dag 3
We stonden op en hebben in de ochtend niet zoveel gedaan, we besloten een watergevecht te houden en waterspelletjes te spelen en dat was heel erg leuk. Toen zijn we naar het strand gegaan en gingen daar surfen en bodyboarden. Charlie heeft ons begraven in het zand en ik heb ze Nederlandse liedjes geleerd. We hadden onze surfboards op een winkelwagentje gelegd en zijn terug gelopen. 'S avonds besloten Judy en ik een pancake party te houden en hebben we voor het hele hostel pannenkoeken gebakken. We zijn deze avond op tijd naar bed gegaan. Eigenlijk zou ik deze dag al vertrekken maar omdat ik het zo leuk had en er een groot festival was in Byron bay heb ik 2 extra nachten geboekt. Het hote was volgeboekt maar gelukkig had Judy een 2 - persoons bed en mocht ik in hun kamer blijven.


Dag 4
Vandaag was ons plan om te gaan vissen, we konden namelijk hengels meenemen vanaf ons hostel, eerst langs een winkel om aas (garnalen) te halen en daarna naar de rivier gelopen. We zijn toen een stuk langs de rivier gaan lopen door een prachtige omgeving met steigers die door de mangroven gingen. We wilden net ergens gaan zitten om te gaan vissen toen we een hele hoop herrie hoorden, het bleek dat er duizenden flying foxes in de bomen boven ons zaten, die allemaal wegvlogen. We schrokken ons dood en probeerden weg te sluipen, dus we liepen verder en kwamen een meneer tegen die vroeg waar we vandaan kwamen, hij nam ons mee naar een andere plek en er zaten letterlijk duizenden vleermuizen in de boven. En ze waren echt gigantisch, het was echt bijzonder. Onderweg werd ik nog gestoken door een best en het deed zoveel pijn dat ik rond begon te rennen en te gillen en ik dacht dat ik dood ging, maar naar een paar minuten was het alweer over. Toen gingen we vissen, we wilden namelijk in de avond fish and chips maken, maar helaas, geen vis gezien. Wel een hoop andere dieren en veel plezier gehad.

Omdat we geen fish&chips konden maken gingen we maar naar de KFC.

Terug in ons hostel waren we best wel moe en zijn we even naar onze kamer en ik ben even gaan slapen en de anderen zongen liedjes voor me, dat was leuk. We kregen ook nieuwe roommates, toen gingen we naar de supermarkt en drinken halen voor die avond. Het was onze laatste avond dus dat moesten we vieren. We kwamen terug, hebben wat gegeten en hebben toen spelletjes gedaan. Toen besloten we met een groepje naar het strand te gaan met de gitaar, waar we nog even hebben gehangen voordat we terug naar het hostel gingen. Toen we terug kwamen gingen we naar bed.

Dag 5
Laatste dag in Port Macquarie! Onze bus ging om 2 uur dus we hebben niet veel meer gedaan, uitgeslapen, ontbijtje op bed gegeten en onze kamer opgeruimd. Uiteraard nog even op de deur van onze kamer opnieuw geschreven. In de bus zijn Judy en ik meteen in slaap gevallen dus voordat we het wisten waren we in Urunga. Daar werden we opgehaald en naar Bellingen gebracht, het regende al een paar dagen dus dat was jammer. Maar we hebben onze spullen naar onze kamer gebracht (het leek Judy en mij beter om andere kamers te hebben zodat we vast konden wennen aan niet 24/7 in dezelfde ruimte zijn maar we kregen dezelfde kamer haha) toen hebben we ons omgekleed en zijn we met banden door de weilanden naar de rivier gelopen. We zijn op de banden de rivier af gegaan (langs het regenwoud) en hebben ons heel goed vermaakt. Daarna gaan douchen en naar een Indisch restaurant gegaan, echt heeeeerlijk gegeten! 'S avonds in bed nog wat spelletjes op mijn tablet gedaan en toen zijnn we in slaap gevallen.

Dag 6
Vandaag zijn we na ons geïmproviseerde ontbijt met Emmy en Megan naar de rivier geweest en hebben we weer gezwommen en met de touwen in het water gesprongen en heel veel foto's gemaakt met Emmy's onderwatercamera (die volgen nog). Daarna even gedoucht en toen zijn Judy, Charlie en ik gaan lunchen, de grootste hamburger en beste patat ooit! Toen zijn Judy en Charlie vetrokken en ben ik met Emmy en Megan naar de supermarkt geweest. Daarna even gehangen en de overgebleven curry van gister opgegeten. Net heb ik met Megan even Nederlandse tv op mijn tablet gekeken en nu lig ik in bed en ga ik zo slapen.

Morgen reis ik Judy en Charlie achterna voor 2 laatste dagen in Byron Bay! En dan zitten mijn eerste 2 weken reizen erop en ga ik naar mijn gastgezin!

  • 16 Februari 2014 - 17:11

    Merel:

    Wauwwww Nikki wat een onwijs leuk verhaal weer! Ik vind het zo mooi om te zien dat je al zoveel contacten hebt gemaakt (you know why ;)). Wat onwijs gaaf van die dolfijnen, lijkt me ZO mooi om te zien!! Gaan de mensen waarmee je nu reist ook nog werken ergens? Spannend dat je bijna naar je gastgezin gaat!! Maar waarschijnlijk gaat dat ook gewoon SUPER leuk worden. Fulltime backpacken kan natuurlijk ook niet haha. Het lijkt me echt een super ervaring om als aupair te werken, volgens mij heb je dat ook echt wel in je!

    Geniet nog even van je laatste daagjes en heel veel succes/plezier in je gastgezin!

    xxxxxx Merel

    PS: nu ben je inderdaad in Australië haha!

  • 16 Februari 2014 - 18:52

    Oma Henny:

    Hoi Nikki, wat heb ik weer genoten van je reis.Ik had niet gedacht dat je het zo leuk zou hebben, zo in je eentje op reis, maar je bent inderdaad iemand die heel snel contacten maakt. Geniet nog maar ten volle van de paar dagen die je hebt voor dat je naar je gastgezin gaat. We horen wel weer van je. Heel veel liefs van mij. Daaaag!

  • 18 Februari 2014 - 19:46

    Sonja:

    Hoi!
    Leuk dat het zo goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt. Je zus is er nu en we hebben weer even alles van je gelezen. Geniet ervan en natuurlijk de groeten van ons hier! We missen je wel!

  • 20 Februari 2014 - 11:33

    Oma Rita En Opa Leo:

    Lieve Nikki,
    Wat een fantastische reis (vakantie)heb jij gemaakt.
    Op de atlas volgen we je.
    We genieten erg van je foto's en van je reisverslagen en vinden het heerlijk dat je zo geniet van alles wat je meemaakt.
    Nu begin je aan je tweede stukje Australiemet je hoofd vol indrukken en een vol adressenboekje denken we.
    Lieve Nikki veel plezier bij je gastgezin en veel liefs van oma en opa

  • 20 Februari 2014 - 21:00

    Ineke:

    Gauw weer wat schrijven Nik! Zo leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 708
Totaal aantal bezoekers 22107

Voorgaande reizen:

15 Februari 2013 - 01 Juni 2013

Australia

Landen bezocht: