Hoogste tijd voor verandering.. - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Nikki Both - WaarBenJij.nu Hoogste tijd voor verandering.. - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Nikki Both - WaarBenJij.nu

Hoogste tijd voor verandering..

Blijf op de hoogte en volg Nikki

10 April 2014 | Australië, Port Macquarie

Afgelopen maandag is Judy hier naar Port Macquarie gekomen, waar ik heel veel zin in had en wat ook heel erg gezellig is. Maar toch merkte ik afgelopen week al dat ik het hier eigenlijk nogal gehad heb. Verassend genoeg kreeg ik zelfs last van heimwee en begon ik alles thuis heel erg te missen. Af en toe kon uit vanuit het niets beginnen te huilen en ik merkte dat ik af en toe zelfs het liefste naar huis wilde. Tijd voor iets nieuws dus! Judy en ik samen op internet gaan kijken naar baantjes niet al te ver hier vandaan, gezien zij binnenkort naar huis moet, en ons eerste mailtje was meteen raak. We hebben een baantje in Port Stephens, ongeveer 4 uur ten zuiden van waar we nu zitten. (ik blijf de verkeerde kant op reizen.. ik weet het) We gaan naar een boerderij met paarden, honden, katten, puppies, kippen, vogels en een varken! Er is een zwembad en we kunnen kanoen, paardrijden, boogschieten en er zijn ook nog mooie stranden in de buurt! We delen samen met een ander Engels meisje een cabin in het bos. 2,5 uur per dag moeten we voor de dieren zorgen/schoonmaken/in de groentetuin werken in ruil voor accomodatie. Ik weet wel wat ik liever doe, toiletten schoonmaken of diertjes knuffelen! We gaan hier maandag hier, Judy blijft maar voor een week en ik blijf denk ik een week of 4, afhankelijk van hoe leuk ik het vind!

Verder heb ik hier ook nog wel het een en ander gedaan. Zo zijn we gister naar de watervallen geweest, duizenden kleine houten trappetjes door de bossen naar beneden. Maar het was het wel waard, want onderaan de waterval staan was echt super mooi. Het water was vrieskoud dus gezwommen heb ik niet. Maar het was een leuke dag en zeker waard om erheen te gaan. Verder zijn we eerder deze week op nog een sunset cruise geweest en hebben we een hele hoop dolfijnen gezien, heel erg leuk! Blijft elke keer weer zo bijzonder om ze te zien! Verder zijn we vorige week gaan muurkimmen en lasergamen met een groep mensen uit het hostel, wat ook onwijs leuk was. Ook surf ik een paar keer per week, wat nu echt steeds beter gaat! Het lukt me inmiddels vrij goed om te staan (en te blijven staan!)

Ik ben hier nu ruim 2 maanden, maar heb inmiddels wel al ongeveer besloten dat ik de 6 maanden niet vol ga maken. Het hangt natuurlij0k heel erg af van de plekken waar ik kom en waar ik baantjes kan vinden. Maar ik denk dat ik (nadat ik natuurlijk wel eerst alles wat ik wil zien gezien te hebben) iets eerder naar huis kom. Om wat langer van de zomer thuis te kunnen genieten en wat meer tijd heb voordat ik begin te studeren en nog lekker mee op vakantie te kunnen. En ook omdat ik doordat ik bij de familie weg ben gegaan helemaal geen inkomsten heb, gaat 6 maanden hier het waarschijnlijk niet worden. Maarja, dat zien we allemaal wel. Ik ga nu eerst naar de boerderij en daarna sowieso nog naar het noorden (Great Barrier reef) en de Whitsundays en Frasier Island wat ik allemaal sowieso niet kan en wil missen.

De komende 2 ochtenden helaas nog schoonmaken, maar daarna ier lekker vandaan en op naar iets nieuws!

  • 10 April 2014 - 10:30

    Je Zusje:

    Ik ben trots op je lieve spook!

  • 10 April 2014 - 12:12

    0ma Henny:

    Hoi lieve Nikki,
    Heel fijn dat we weer een verslag van de afgelopen dagen hebben gekregen.
    Er gaat heel wat veranderen de komende tijd, maar het is fijn dat Judy er de eerste week bij is en er dan nog een Engels meisje is.
    Als het allemaal goed met je blijft gaan, dan heb je gelijk dat je nog naar het noorden gaat voordat je weer huiswaarts komt, want je zal niet zo gauw weer naar Australie gaan en dan heb je later spijt dat je de voorgenomen plaatsen niet hebt bezocht.
    Hou je taai meid en ga doen wat je nog kan en ga er van genieten.
    Heel veel knuffels van mij.

  • 10 April 2014 - 19:04

    Ineke:

    Ja, leuk hoor, ben nog steeds jaloers. Doe nog leuke dingen en geniet ervan! Vergeet niet dat dieren ook poepen dat opgeruimd moet worden.....veel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 22098

Voorgaande reizen:

15 Februari 2013 - 01 Juni 2013

Australia

Landen bezocht: